ייצור פרופילי אלומיניום

מכונת ניקוב פרופילים, אינקומק בלוקר

 

ייצור פרופילי אלומיניום הוא תהליך מכריע בייצור מוצרים שונים בתעשיות כגון בנייה, רכב, תעופה וחלל ועוד רבים אחרים. פרופילי אלומיניום, הידועים גם בשם אקסטרוזיה, מיוצרים על ידי עיצוב ויצירת סגסוגות אלומיניום לצורות חתך ספציפיות באמצעות תהליך הנקרא אקסטרוזיה. טכניקת ייצור זו חוללה מהפכה בשימוש באלומיניום בתעשיות ברחבי העולם, תוך מתן פתרונות קלים, עמידים ומגוונים
מכונת ניקוב פרופילים, אינקומק בלוקר

 

השלב הראשון בייצור פרופילי אלומיניום הוא בחירת סגסוגת האלומיניום המתאימה. סגסוגות אלומיניום נבחרות על סמך תכונותיהן כגון חוזק, עמידות בפני קורוזיה ומוליכות תרמית. הסגסוגות הנפוצות ביותר עבור אקסטרוזיות הן 6061 ו-6063, אשר מייצרות איזון בין חוזק ויכולת צורה. לאחר בחירת הסגסוגת, היא נמסה ואז יוצקים לתוך בילט, תבנית גלילית.

השלב הבא הוא תהליך האקסטרוזיה עצמו. הבילט מחומם לטמפרטורה מדויקת ואז נדחף דרך תבנית, שהיא כלי שתוכנן במיוחד שנותן לאלומיניום את צורתו הרצויה. תהליך האקסטרוזיה נעשה בלחץ גבוה, ומאלץ את האלומיניום המותך דרך פתח התבנית. כשהאלומיניום יוצא מהתבנית, הוא מתקרר במהירות באמצעות מים או אוויר כדי לגבש את הצורה.

לאחר האקסטרוזיה, פרופילי האלומיניום עוברים פעולות משניות שונות כדי לשפר את איכותם ופונקציונליותם. פעולות אלו כוללות חיתוך לאורך, טיפול פני השטח, עיבוד שבבי וגימור. חיתוך לאורך נעשה באמצעות מסורים או מזמרה להשגת הגודל והמידות הרצויות. טיפול פני השטח יכול לכלול אילגון, ציפוי אבקה או צביעה כדי לספק עמידות בפני קורוזיה, לשפר את האסתטיקה ולהגדיל את העמידות. תהליכי עיבוד שבבי כגון קידוח, כרסום והקשה מבוצעים כדי ליצור תכונות או חורים ספציפיים בפרופילים. לבסוף, ניתן ליישם פעולות גימור כגון ליטוש או התזת חול כדי להשיג את מרקם השטח הרצוי.

היתרונות של ייצור פרופילי אלומיניום הם רבים. אלומיניום הוא חומר קל משקל, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור יישומים שבהם הפחתת משקל חיונית, כגון בתעשיות הרכב והחלל. בנוסף, פרופילי אלומיניום מציעים יחס חוזק למשקל מצוין, המספקים שלמות מבנית תוך מזעור המסה. האלומיניום גם עמיד בפני קורוזיה, מבטל את הצורך בתחזוקה תכופה ומבטיח עמידות בסביבות קשות.

פרופילי אלומיניום מציעים גמישות עיצובית הודות ליכולת הגמישות שלהם. ניתן לעצב אותם בקלות לחתכי רוחב מורכבים, המאפשרים פתרונות חדשניים ומותאמים אישית. צדדיות זו הופכת את פרופילי האלומיניום למתאימים למגוון רחב של יישומים, החל ממסגרות חלונות וקירות מסך בבנייה ועד גופי קירור ומכלאות.

מלאו את הפרטים וניצור איתכם קשר »